majagardstroms.blogg.se

2014-01-25
14:53:52

Uppe och svävar i det blå men ändå drunknar jag i det grå.
Tänkte resumera fredagens hopplektion. Hade banan som ni ser nedan, det var blandat med galoppbommar och hinder för att träna att samla hästen i banan, samt svängar där det verkligen handlade om att rida på ytterhjälperna. Slapp faktiskt rida Nimbus så jag fick Dexter istället. Gick bra faktiskt till och från, förutom att jag och Dexter är det ultimata ekipaget när det kommer till hoppning.  Han är ganska feg och backar av, då gör jag också det så det blir ganska många stopp, + att båda är höjdrädda.. Under framhoppningen hoppade vi en oxer på kanske 90 cm, och ingen av oss tvekade då, sen började jag när fega ur när den andra låg runt metern, och efter det så vågade ingen av oss hoppa haha. Var påväg att åka i backen två ggr, första gången pga av att han nitade framför ett hinder, då låg jag på halsen, andra gången för att jag bar helsäker på att han skulle stanna så jag nöp mig fast i sadeln och då hoppade han. Duktig häst dedär! 
 
Men jag har då kommit fram till att jag svackar väldigt mycket i min ridning, just nu är jag på toppen i dressyren, det går verkligen bra hela tiden typ, sen i hoppningen så vill jag helst gräva ner bommarna i sanden.. Hoppas det går över snart iallafall!
 
Här är banan, jag suger på att rita. 
 
 
Jag hade bestämt mig för att sova hela dagen idag, dock så blev den planen ändrad när jag vaknade kl halv 9 och var jättepigg. Så jag tog på mig kläderna och gick ner till stallet, väl där så hjälpe jag dom som har jouren i helgen sen gick jag en promenad med Loppan i det mysiga vädret. Duktiga bäbis!
 
Sen köpte jag en Iphone lite oplanerat igår, men jag är nöjd!

Kommentar:
#1: Emelie

Vilken sötis!😍

2014-01-25 @ 23:35:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: