majagardstroms.blogg.se

2014-05-02
14:25:39

Sammanställning
Mina tankar: jag gissade på att jag skulle göra lite stalllskötsel, ridning, longering, följ med på tävling 

Förberedelser: jag ringde till Johanna för att ta reda på vad jag skulle göra. Ställde lite frågor om hästarna, arbetsuppgifter, hur jag skulle bo m.m 

Arbetsuppgifter: När jag hade pratat med Johanna så kollade jag mina uppgifter, det var i stort sett det jag hade tänkt mig. 

Utrustning och redskap: till stallsrbrtet så hade jag stalllkläder och alltid stålhätteskor. När jag red så hade jag även hjälm. Det redskap jag behövde använda mig av för att utföra sysslorna i stallet var skottkärra, grep och sop. 

Utvärdering: jag tycker det gick riktigt bra för mig, jag gjorde uppgifterna väl och kom in i rutinerna fort. Det jag hade kunnat gjort lite bättre var att vara lite snabbare när jag mockade i stora stallet. 

Körschema 
07.00 ev fordring, utsläpp, mockning
Ca 09.00 ridning eller longering av hästar fram till lunch. 
Ca 12.00 lunch till hästarna som stod inne samt lägga in foder i dom tomma boxarna.
12.15 lunch 
13.00-13.30 byta plats på hästarna i hagarna. 
14.00 - ridning/longering/göra i ordning hästar. 
16.00-16.30 intag av hästar, eftermiddagsfodring
21.00 kvällsfodring. 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: