majagardstroms.blogg.se

2014-04-08
19:12:24

Dag 2
Har kollat upp nu vad fuxen heter som jag red igår - Wald Hit. 

Började morgonen men att fodra alla hästar, därefter så longerade jag Ludde och Cyber. Både Ludde och Cyber är valacker född 09 om jag inte missminner mig. Sen var det utsläpp av hästar samt mockning av stallet. Anna var ledig idag så det var bara jag och Sara så det tog lite tid, och eftersom Sara var sen idag så fick hästarna mat senare så allt blev fördröjt. Just innan lunch så kom Anna ut till stallet och skulle börja rensa upp bland alla saker, så vi roade oss lite med att sortera, vika och slänga massa utrustning. Lunch sen och under eftermiddagen så åkte Johanna och Anna för att kolla på deras uppfödning som fyller ett år idag, jag och Sara stannade kvar och flyttade lite hästar samt longerade 4 till. Jag longerade Calippa och Contessa, strax därpå så följde jag med till löberöds hästklinik med hästen Cleveland, kiropraktorn skulle kolla på honom och dom hittade även lite saker. Jättefin klinik måste jag säga och smart när dom har veterinär, hovslagare och kiropraktor samlade på samma ställe. Kom hem för en timme sen och då har jag hjälpt till att fodra och mockat ur transporterna, egentligen slutar jag vid fyra kan är kvar i stallet ändå. :)  

Longering av Contessa. 





Löberöds hästklinik. 


Contendra som jag red igår. 


Sötaste treåringen Conny! 


Hingsten No Worries 


Valacken Ludde som jag verkligen har kärat ner mig i. 


Sist men definitivt inte minst, valacken "Sven-Åke" som egentligen heter Neutral, en mager liten stackare som precis har kommit till Johanna, stor som ett hus, rädd för allt och sparkar efter en om man ska borsta honom. 



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: