majagardstroms.blogg.se

2014-05-06
10:44:00

Sista dagarna och körschema
 

Dag 7 Tävling i Hässleholm, var i stallet vid 05.00 för att förbereda för att det sista innan man ska åka. Vi hade med oss Cleveland, Yagudin, Hillary och Cyber. Yagudin debuterade 120 och gjorde det utmärkt med en fantastiskt fin runda, dom andra hästarna hoppade också superfint! Under tävlingsdagen så var det två stycken andra som åkte av ganska rejält, så inom 20 minuter så var det 3 ambulaser på plats. Det blev en kort tävlingsdag och när vi kom tilllbaka till gården så åkte vi och kollade på lite olika ponnyer till en kontakt till Johanna som sökte till en ridskola. Vi såg lite olika fina små ponnysar.

 

Dag 8. Stallet som vanligt på morgonen, därefter så red jag Contendra och Walthit, red ut med Contendra och skrittade Waldhit 30 minuter i paddocken. Sen longerade jag lite hästar och gjorde stallet som vanligt.

 

Dag 9. Sista arbetsdagen hos Johanna, gjorde samma vanliga som alla andra dagar. 

 

Tankar kring arbetet. Jag hade mitt gymnasiearbete hos Johanna Wall i Skåne, jag gissade på att jag skulle göra stallet, rida, longera, vara med på tävlingar och allt runt där till

 

Föreredelser, jag ringde till Johanna och frågade vad jag skulle få göra, hur mycket hästar dom har oh hur långa dagarna är.

 

Körschema.

07.00 Ut i stallet för utsläpp av hästar

08.00 Mockning

09.30 – Longera/rida

12.00 – Lunch

13.00 – Byta plats på hästarna i hagarna, rida/longera/Hjälpa till att göra iordning hästar

16.00 intag av hästar, fodring

21.00 kvällsfodring

 

Lagar : Det var inga direkta lagar som jag märkte av, därimot så var det stallskor på i stallet som gällde.

 

Utvärdering av arbetet.

Jag är väldigt nöjd med mitt gymnaisearbete, det var ungefär som jag trodde fast mycket roligare. Jag märkte efter dom här dagarna att det är något jag verkligen vill jobba med. Jag trivdes otroligt bra på stället jag var på, med hästarna och framförallt med personalen som jobbade där. Jag skulle kunna utan tvekan kunna tänka mig att åka tillbaka.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: