majagardstroms.blogg.se

2014-02-20
21:49:10

2. När & varför jag började rida
Jag började på ridskola när jag var 5 år. Innan det hade jag ridit lite på grannens shettis Cider, honom minns jag mycket väl! Mitt hästintresse började nog när min storasyster började rida. Jag var alltid med på hennes lektioner och kollade med stora ögon, på teorilektionerna var det jag som stod längst fram och lyssnade. Moa hade dock inget intresse för ridningen utan red mest för att dom andra gjorde det, så hon slutade och det kan nog ha varit i samma veva jag började, är inte riktigt säker. Kommer ihåg att min första ridlektion var på en måndag kl 3, jag åkte med Bibbi och vi var lite sen. Ponnyn jag red var ett gotlandsruss som heter Poker, tror att han fortfarande lever faktsikt. Jag red kvar på Velamsund i kanske 3-4 år kanske, vet inte exakt.
 
Därefter så började jag rida på i Gustavsberg då det var närmare, där red jag dock inte sålänge pga av mobbning. Man var tydligen inte välkommen om man hade ridit på ett annat stall innan.. Minns fortfarande favoriterna där och det var Albin, Portello och Mefaw. Hade sedan ett riduppehåll på ca 6 månader, red nån gång ibland hos en kompis bara. Sen började jag rida på min kompis mammas stallkamrats islandshäst Embla, därefter så red jag där ganska länge tills jag flyttade till Malå. Jag började på ridskolan där väldigt fort, efter ca ett år så hade jag min första foderhäst Ragge i 6 månader. Red fortfarande lektioner och lite på andras hästar.
 
När jag började i 7an så kom Stall Farm in i bilden och jag slutade även på ridklubben pga av vissa anledningar. Red både hästarna i Stall Farm och även i ett grannstall. Började rida på ridklubben igen och sen flyttade jag. Nu går jag på Nordvik och rider hästarna här, har dock ingen egen häst nu som jag har haft dom första två åren, men det är en annan historia som jag kan rabbla upp sen. 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: