majagardstroms.blogg.se

2014-04-07
18:25:34

Dag 1 Skåne
Kommer skriva här nu igen under tiden när jag är i Skåne för att kunna gå tillbaka och återberätta igen för klassen när jag är hemma. 

Jag är då i Skåne hos Johanna Wall på gymnasiearbete. Flög ner igår och resan gick utan några större problem, lyckades irra bort mig på Arlanda men fixade även det. Sprang in i Linus Svenning innan jag skulle på planet faktiskt. När jag landade i Malmö så hämtade Johanna och Anna mig med lastbilen, därefter åkte vi till gården och lastade ut, tog in lite hästar och fodrade. Jobbade egentligen inte den dagen men kan ju lika gärna hjälpa till när jag ändå är här. 

Idag så började vi kl 7 med att släppa ut lite hästar och mocka. Därefter så red jag ut på ett 9årigt sto domherre Conderta (tror jag, ska dubbelkolla) efter Conderter. Det finns tyvärr nästan inga ridvägar här så vi red längs en "galoppbana" runt en åker, red i alla gångarter med sällskap av Sara och Argentina. Efter det red jag en dressyrhäst som jag inte kom ihåg namnet på.. En fux iallafall och jag blev jätteförtjust i den, så fin! Lunch efter det och sen ut i stallet igen där jag fick byta plats på hästar i hagarna, göra färdig hästar till Johanna, borsta Worrie, fodra osv. Senare under eftermiddagen skulle småhästarna ridas, alla treåringar vill säga, så jag såg till att dom var klar till Anna som red. 

Det är ca 30 hästar här i olika åldrar, men mellan 3-9 är som iallafall. 5 hingstar som är så fina så! 

Har inga bilder men ska försöka fixa det också.. :) 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: