majagardstroms.blogg.se

2014-01-06
14:21:58

Nu tar jag mig tiden!
Ska bita i det sura äpplet och skriva nu om vad som har hänt under tiden jag har varit frånvarande.
 
Som sagt så jobbade jag över nyår, men eftersom det var nyårsafton så kunde jag inte vara kvar på skolan. Utan efter eftermiddagspasset så åkte jag ner till Timrå med Elaine för att möta upp lite folk. Väl där så blev det att byta om, rita på en ansikte och locka lite hår medans dom andra hade fullt upp med att fixa maten. Vi åt en jättegod trerättersmiddag med skagentoast som förrätt, fläskfilé med potatis som man skivar fast inte helt, och till efterrätt var det cheesecake. Mellan rätterna så blev det massor av snack och lite spel och just innan tolvslaget så gick vi ut på vägen för att kolla på rakterer, öppna en flaska champange och bara njuta av stunden. Jag är så himla nöjd med min nyårsafton när jag fick spendera den med vänner som är bäst även fast jag saknade bra många. Vid 02.00 blev jag hämtad och stannade en sväng i Härnösand, sen fortsatte jag tillbaka till skolan och kom inte dit förens 04.30 på morgonen. Var inte sådär jättetaggad på att kliva upp halv 7 då kan jag säga.. 
 
Annars gör jag inget speciellt på lovet, spenderade alldeles för mycket pengar under mellandagsrean, har träffat mina småsyskon och sen jobbat ännu mer. Var faktiskt ner till Härnösand i fredags och hämtade upp Loppan som hade varit där under lovet. Så under helgen har jag lagt ner lite tid på henne. Unghästar alltså. <3 
 
Jag lär mig även inte av mina misstag med att vara uppe allt för länge när man jobbar, så i fredags på kvällen fick jag och Bea en impuls att åka till Kramfors på krogen eftersom dom hade 150dagars för kramforseleverna, hade en rolig kväll och samma där, kom hem alldeles för sent och svor dagen efter för att jag var så himla trött. Tur man inte drack något typ så man hade varit bakis också häh. 
 
Ska strax ner till stallet och lagårn igen för att mata lite kossor, ta in lite hästar samt mata minigrisarna. Sen får jag se vad jag och Loppan hittar på för bus idag. :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: