majagardstroms.blogg.se

2014-01-20
00:15:04

När ska jag lära mig?
I fredags hade jag en sån där pissridlektion igen. Hade alldels för höga krav på mig själv vilket gjorde att allt bara plev pannkaka. Gjorde nått försök till att skutta över övningen, men det gick verkligen inte, dels för att Nimbus har blivit väldigt tråkig att rida, han bara slår om, springer, och tar bettet. Samt att mina krav var för höga så jag ville att allt skulle vara perfekt. Tyvärr blev det inte som jag hade tänkt så jag lämnade ridhuset innan lekitonen var slut och skrittade tillbaka med lite tårar på kinderna. Jag har förståelse vaför min lärare blir lite grinig på mig ibland haha. Nu tänker säkert vissa "Varför gör inte läraren nått då?" Jo, det gör hon, men när jag blir så arg på mig själv så blockerar jag allt bara och lyssnar inte. Så det bästa är att faktiskt få låta mig antingen skritta några varv och tagga ner, eller om jag vill gå ut, låta mig gå ut. Hon har lärt sig det nu. Och jag kände att det var schysstare mot hästen att låta honom få skritta ut en sväng istället för att jag skulle börja rida dåligt och bara vara dum emot honom (Alltså inte dum dum, men rida riktigt dåligt så det drabbar hästen.) Nimbus var riktigt svår att rida i fredags, och jag hade inte kunskapen att ta mig igenom det och vad jag än gjorde så gav det inget resultat enligt mig. Och jag står fast vid ordspråket "Där kunskapen slutar tar våldet vid" Och ja, när jag inte visste vad jag skulle göra så kan jag erkänna för mig själv och även andra att jag var lite väl hård emot honom. Det är en ridning jag vill få bort, och därför vill jag tillbringa ännu mer timmar i sadeln så jag får mer kunskap. Därför funderar jag på att vara med på fredagens hopplektion på just Nimbus och försöka få det att funka, jag ska inte ha några krav på mig själv, utan bara att jag ska vara lugn och lita på hästen, för det vet jag att jag kan göra. 
 
Länkar därför en film från i höstas för att få lite motivation om hur jag vet att det kan se ut när jag rider Nimbus. För här ser det helt okej ut faktiskt. Bra ridning + inga stora krav + förtroende till hästen resulterar faktiskt fina rundor tycker jag. Tros lite små ryttarmissar, men inget man blir hängd av gissar jag.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: