majagardstroms.blogg.se

2014-01-26
18:00:10

I väntan på veterinären
Hade en sjukt rolig utekväll igår. Planen var att vara i Härnösand men det blev lila Kramfors istället, mig gör det inget för jag hade kul vilket som! Våran skjuts har köpt en ambulans som var krockad förut, och därför får inte räddningstjänsten använda den även fast den inte har gått sönder, så vi åkte alltså i den ambulansen till festen. Det måste nog vara det roligaste jag har gjort på bra länge! 
 
Var ut med Loppan en sväng och longerade lite i djupsnön, kul tyckte hästen, mindre kul tyckte underlaget som gav vika nån gång, så valde att gå till paddocken istället och sen avsluta i ridhuset. Det blir ju jobbigt för lillen att plumsa runt ute i snön, sen hade hon tappat en sko också. När vi kommer tillbaka så ska jag mocka hennes box, och Bea som då står utanför ser att Drömmas täcke ligger på snedden så hon ska gå in och fixa det, då ser hon ett sår i mungipan på henne. Jag tänkte ju mer ett vanligt litet sår, men när Bea säger att jag ska skynda mig så fattar jag att det är lite värre. Blev att ringa efter lärare som sen kontaktade veterinären, så nu inväntar vi att disktriktaren ska komma. Det kan ju ta en tag om man säger så. Drömmas mun ska iallafall sys ihop och jag varnar känsliga läsare för en lite mindre fin bild i slutet. 
 
 
 
När jag ska ta alla såkallade fina selfies så gör jag något konstigt med ena ögat, vilket resulterar att mina ögonbryn ser extremt ojämna ut, vilket dom faktiskt inte är.. :(
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: