majagardstroms.blogg.se

2013-10-02
23:03:46

Italien <3 mig
Vi har ju som sagt lite lärare här från naturbruksskolor från Frankrike och Italien. Trevliga tomtar dedär. Dom satt iallafall igår och berättade om deras typ av skolor, dom undervisar nästan inget praktiskt, utan bara teoretiskt, dessutom har dom bara själva jordbrukslinjen. Deras elever lär sig att sköta ett jordbruk i teorin medans vi lär oss det genom den praktiska vägen (Dock går jag ju inte jordbruk) Men jag tycker att det är lite sjukt, för det är som att jag ska lära mig att köra bil genom att läsa i böckerna och sen kunna det. Men det är min åsikt. Till våren så ska 10 elever från våran skola till Italien och 10 elever till Frankrike. Självklart är det samma klasser som alltid får göra det roliga som ska dit, så det är lite småtjafs på skolan nu. Tur våran klass har börjat vänja sig att vi alltid får göra all skit medans andra klasser får åka på roliga resor osv. Dock fick vi vara på Strömsholm två dagar i 1an, så vi ska väl inte klaga.
 
Idag ville dom iallafall bjuda på lite salami och ost från Italien. Det var två olika typer, den ena hade en gammal elev på deras skola gjort och den andra var från nån liten pruduktionsfakbrik där i närheten. Jag säger bara.. HOLY SHIT vad gott! Jag som älskar salami och allt dedär typ parmaskinka osv, jag måste ha varit uppe bland molnen häh. 
 
Var även på DISAgruppen idag, dock är allt det "hemligt" men vi pratade lite om vad det är som gör en nedstämd osv. 
 
Lilla Conti fick följa med in till foderkammaren och sno en tugga av kraften.. ♥
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: