majagardstroms.blogg.se

2013-10-28
19:17:00

Dålig uppdatering räddas av ett stort inlägg
Kan börja med att våran halloween/200dagars var så sjukt jävla roligt! I början så var det otroligt segt och vi trodde att vi hade gjort allt i onödan. Men lite senare droppade det in en del folk och tror att det var minst 80 personer där iallafall. Träffade mycket gammal trevligt folk och även lite nya människor. Som vanligt när det är fest här så är det alltid någon som ska bråka, men man blir inte förvånad. Men i helhet var det grymt! (Förutom en tråkig insident på kvällen som hände.) 
 
Ska förklara denna bild lite.. Vi skrev lappar och la i broschyrerna vi delade ut till ungdomar heheheh..
 
 
 
 
Åkte hem ganska tidigt då jag skulle upp halv 8 dagen därpå och åka in till Kramfors för att representera skolan under "Smaka på Västernorrland" Där avgjordes blandannat vilka sista kockar som går vidare till Årets Kock. Det var massa olika företag som visade sin mat som är närproducerat. Skolan var som sagt med på ett hörn då vi säljer lite kött och grönsaker i Västernorrland. Sedan på kvällen tog jag en tripp till Örnsköldsvik för att hälsa på saknade Sandra och Kim. Där blev det lite garagemys för att vinterdäcken skulle på tysken och även lite kvällskäk på Max. Man har aldrigt tråkigt med dom. 
 
 
 
 Lyckades bota min rädsla för spindlar litegrann. I början ville jag inte ens åka i samma buss som skolans fågelspindel, men i slutet av dagen vågade jag hålla i den och dagen efter det ville jag alltid så med den i händerna. Dock är jag fortfarande lika rädd för småspindlarna än som springer så himla fort och är allmänt äckliga. 
 
 
 
 
Igår så var det en lugn dag på skolan bara, åkte in till Kramfors igen med Jonas och hämtade lite bal som Styliserna från Ådalsskolan hade lånat. Kändes lite konsigt att åka runt bland Coop Konsum och hämta bal faktiskt haha.. 
 
 
 
Denna måndag har bestått av att åka till PHvet med Michaelas häst. Vi misstänkte en senskada, men det var det inte. Utan det hade bildats en ärrbildnig av en stickskada mellan underhuden och senorna. Det hade blivit en kapsel som låg och tryckte emot djupa senans förstärkninsband. Per hade inte sett en skada som denna under sina 22 år som veterinär, men Alf fick iallafall medicin som dämpar svullnaden och förhoppningsvis ska den försvinna. Han ska även skrittas och lindas med våtvärmande omslag. I December är det återbesök, och är inte bättre så pratas det om ett kirurgiskt ingrepp. 
 
 
Påtal om veterinär så ska jag och Michaela ha två veckor praktik hos PHvet. Det ska bli riktigt kul, speciellt när jag tycker det är så intressant och lärorikt att vara hos en veterinär. 
 
Lite andra bilder som är tagna under denna helg.
Putsade Contis alla saker noga, tränset, sadelgjordarna och båda sadlarna.
Fick ett gulligt brev på posten av min lillasyster. Jag skulle sätta ihop ett rebus!
Drogföreläsning. Alexander Breeze är alltid lika bra.
Piraya blev otroligt missnöjd när hon insåg att det var dags för klippning. Slutade äta och stod sådär i ca 5 minuter, direkt maksinen startades så dansade hon runt ett tag...
Fick hem min älskade parfym som jag har beställt <3 <3 <3 
Pimpade rummet lite hähäh
Doris chillar på Rolle.
Lärde våran rektor Tommy hur man leder en häst!
Just nu så ligger jag hemma i min egna säng med underbara katten brevid med medans jag läser bloggar och längtar tills tiden efter studenten. Jag vill ut och se nya platser nu.
 
 
 

Kommentar:
#1: Magdalena

Modiga människa! Det där med spindeln hade jag ALDRIG vågat!

2013-10-30 @ 16:13:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: