majagardstroms.blogg.se

2013-10-11
13:57:59

A nice day
Dagen började som sagt med skolfoto, vet inte om jag blev nöjd eller inte, återstår att se.
 
Därefter blev det en dressyrlektion för Sara, det var länge sen och alltid lika roligt. Jag red Paradiso, från början krånglade hon en del, hon var mjuk och lösgjord i halsen men resen av kroppen var som en stålpinne. Så när jag skulle ställa igenom henne på en volt så sköt hon ut bogen, och då när jag stoppade det med min ytterskänkel och yttertygeln så blev det massa protester från henne. Det var allt från att slå med huvudet, sparka, småstegra, stanna, fatta galopp osv. Men det blev bättre lite längre in i passet. 
 
Sen jobbade vi lite med att reglera galoppen på volt, att öka galoppsprången gick bra och då var hon jättehärlig, men att minska dom och samla dom lite mer blev det samma protester som innan, dock att hon bröt av istället för att galoppera. Vi gick sedan över till huvudövningen som var öppna och sluta, det gick himla fint i vänster varv, allt flöt på riktigt bra, sen bytte vi varv och då gick öppnorna bra och slutorna sämre. Men vi fick till det tillslut och efter det... Herregud vad fin hon var, det var länge sen jag hade någon sån känsla när jag red. Helt underbart! Jag var riktigt nöjd och det var Sara med, hon öste på med berömm och allt blir så mycket trevligare och roligare då!
 
Nu ska jag alldels strax hoppa in i Michaelas bil och åka till Näsåker. Ska bli skönt att vara där en helg och bara ta det lungt och prata skit med Michaela! :) 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: