majagardstroms.blogg.se

2013-12-05
22:55:21

Liten nyhet såhär sent på kvällen
Det jag skulle berätta tidigare ikväll blev lite väl sent. Var ju som sagt i Kramfors och sen på kvällen så var jag hos en lärare för lite julklappspyssel. Vill dock inte berätta vad det är än då man aldrig vet vem som kollar in. 
 
Men det hela drog ut på tiden då jag blev kvar på skolan ett tag innan jag åkte vidare till Brita, det var för att vänta in en hästlastbil där en häst skulle levereras. Nej det var tråkigt nog inte till mig, utan till min mentor Sara. Men nyheten kring det är att jag ska börja hjälpa Sara med henne, hon är inriden, men hon kan knappt svänga. Så det är en del ridträning, tömkörning och allt annat man gör med unghästar. Till våren ska Sara börja starta henne och målet är att hon ska visas på 4års. Jag tycker det ska bli otroligt roligt att få följa denna fina unghäst från idag och sen framöver. Sen är det alltid ett extra plus att jag tycker det är så otroligt roligt med unghästar. 
 
Loppan (Namnet rynkar både jag och Sara pannan för..) Men hon kommer iallafall från Skåne, en kompis till Sara hade sett henne och sen blev det att hon köpte henne. Osedd och allt, men ibland är det spännande med Wildcard!
 
Loppan sto f. 2010 E. Lucky Point UE: Warstainer - Donnerhall
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: